«بافت قدیمی دهدشت» در انتظار ثبت جهانی

«بافت قدیمی دهدشت» در انتظار ثبت جهانی

آثار باستانی «تنگ سولک» و «بافت قدیمی دهدشت» برای ثبت جهانی به سازمان میراث فرهنگی کشور پیشنهاد داده شد که اکنون در فهرست این سازمان برای ثبت جهانی هستند.

تاریخ ثبت: (1394/05/28 )  تاریخ بروزآوری: (1394/05/28 )

این مطلب (417)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

نقوش برجسته"تنگ سولک"، تخت جمشيد کهگيلويه و بويراحمد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دو اثر باستانی این استان در انتظار برای ثبت جهانی هستند.

محمود باقری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آثار باستانی «تنگ سولک» و «بافت قدیمی دهدشت» برای ثبت جهانی به سازمان میراث فرهنگی کشور پیشنهاد داده شد که اکنون در فهرست این سازمان برای ثبت جهانی هستند.

وی اظهار کرد: از ۳۷ هکتار مجموعه بافت قدیمی شهر دهدشت ۱۸ هکتار به تملک میراث فرهنگی درآمده و برای خرید ۱۹ هکتار دیگر بافت از هیئت دولت درخواست پرداخت اعتبارات مورد نیاز آن را کرده‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اعتبار مورد نیاز برای خرید باقی مانده بافت قدیمی دهدشت ۲۳ میلیارد تومان است.

باقری اضافه کرد: در سفر هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد پیشنهاد پرداخت این مبلغ ارائه و درصورت موافقت هیئت دولت، تمامی مجموعه بافت به تملک میراث فرهنگی درمی آید.

برچسب: دهدشت; تنگ سولک; کهکیلویه و بویراحمد
اثر یا گردآوری: ;منبع: ایسنا   -  لینک منابع: http://www.isna.ir/fa/news/94052715342   -  

آخرین مطالب مرتبط:

1403/02/01 13:52
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: